Grov ångest

Facebook är hackat. Det talas om 50 miljoner konton och – tyvärr – väldigt lite info om vad som läckt, vad det använts till och vilka som är drabbade. Det innebär i princip att alla användares värsta mardröm skulle kunna bli ett faktum. Dvs att allt man nånsin skrivit/postat även i stängda grupper och via stängda konton kan läcka ut.

Nu är det för all del så att stöld av sådana massiva mängder data inte i första hand görs för att man vill se nån liten pillesnopp i en privat konversation som flyttat från Tinder till Messenger, utan mer troligt för att kunna sälja just stora mängder data och/eller trycka dit Facebook, som redan har det rätt jobbigt när det kommer till det här. Men man minns ju den där veckan 2012 när det man skrev i private message (det var innan messenger var en separat app) SYNTES PÅ WALLEN! Ja det var panik. Eller…det här var också innan man faktiskt använde private message i någon större omfattning. För många har konversationer som tidigare pågick via t ex sms nu flyttat till Messenger, men sättet ATT konversera på har också utvecklats tack vare Messenger och andra chatappar. Jag vet. Det är ångest. Deluxe.

 

Den enda tröst jag ge är att det här på inget sätt är unikt för Facebook. Så ni som panikar nu och letar upp var man ser vilka devices som man är inloggad på (de som inte har enablat platstjänster kommer få panik, för det ser ut som ATT NÅGON I FINSPÅNG ÄR INLOGGAD N U) så kom det t ex igår motsvarande nyhet för Gmail. Poängen är att det kan hända vilken plattform som helst! Det går inte freda sig mot, med mer än att man kan ju byta lösenord ibland om man känner sig otrygg. Att säga till sig själv att man ska bete sig så att allt man skriver i sin mobil tål officiell publicering är ju ungefär som att säga att man ska bete sig hemma som att man var filmad och utlagd på internet hela tiden.

Spännande det blir nu när Google home lanseras appråpå att en apparat i hemmen plötsligt ska lyssna på allt vi säger också (paus för reflektion).

 

Spännande tider hörrni!

3 saker vi måste sluta haka upp oss på

Appråpå de här diskussionerna om hur sociala medier har påverkat valutgången och effekten av valkampanjerna i sociala medier! Jag skulle med anledning av dem, vilja blicka tillbaka i tiden till minst fyra år gamla tips om sociala medier, som i allra högsta grad fortfarande känns aktuella!

 

Here we go – 3 saker vi fortfarande hakar upp oss på i social medier:

 

Följare

De byråer som var på Facebookevent i förra veckan fick höra öppningen från Facebook själva: det är väl ingen här som fortfarande räknar följare va? Följare på Facebook har tappat sitt värde fullständigt, dvs kopplingen mellan sidor du följer och vad du ser i din feed är med få undantag i princip obefintlig. Och skälet är naturligtvis helt och hållet logiskt. En vanlig användare har genom åren gillat flera hundra sidor! Dessa sidor postar i sin tur mer och mer innehåll. Om man skulle exponeras för allt innehåll som alla sidor man gillat postar skulle ingenting i Facebookfeeden vara relevant. Särskilt inte med tanke på anledningen till att vi ”lajkat” alla de där sidorna en gång i tiden. Skäl som ”min kompis jobbar med den sidan”, ”vinn en grill från OBH Nordica” och ”få en gratis 88: an nästa gång du köper Aftonbladet” är knappast definitionen av ett ”fan” av ett varumärke. Det är en MYCKET rimligare koppling att du som användare besökt en webbsida, sökt information om en viss produkt eller till och med har anmält dig till ett nyhetsbrev från det aktuella varumärket och därför exponeras för material från XX. Ergo – följare har i princip INGET värde och exponeras inte för det du postar bara för att de är följare. Så har det varit länge och det kommer inte bli bättre… (och luras inte av att Instagram skulle vara ett dugg bättre på den fronten)

 

Likes, comments och shares på poster

Det har aldrig varit enklare än nu att få likes, comments och shares på poster. Du kan bara bestämma att en annons ska ha just det syftet. Det som då händer är att Facebook företrädesvis exponerar den annonsen mot en målgrupp som gillar, kommenterar och delar mycket. Likes, comments och shares är helt enkelt INTE ett tecken på bred spridning, oavsett organiskt eller ej. Det är däremot ett tecken på att innehållet effektivt visats för den krympande målgrupp som är mest benägna att använda dessa knappar. Det leder inte heller nödvändigtvis till högre reach bara för att posten har högt engagemang och särskilt inte om det är organiskt och därmed saknar tydligt syfte i distributionen. Tvärtom missar man väldigt mycket större värden genom att lägga vikt på dessa tre fortfarande så heliga graalerna.

 

Reach

Reach är great! Men grejen med reach är att ju högre reach desto lägre relevans. För ingenting är relevant för alla. Därför är det dumdristigt att fokusera på reach som inte är relevant, det är helt enkelt som att betala för absolut ingenting. Och det finns inga genvägar här, för vårt mediebeteende är inte homogent och det bygger helt och hållet på relevans, eftersom vi omöjligen kan ta in ALLT som internet erbjuder varje dag. Det betyder inte att man inte kan bredda sin målgrupp och ha en stor målgrupp! Men att ha 27 miljoner i reach brukar vanligtvis betyda att konverteringen är en så liten att den knappt är mätbar. Och det är ju trist för affärerna menar jag!

 

Nu släpper vi det här och fokuserar framåt! På de saker man borde haka upp sig på och definitivt debattera, ifrågasätta och – sedermera – förkasta.

Därför är sociala medier dött

Sedan 2011 har jag jobbat professionellt med sociala medier. Då på en marknad som var ett embryo av vad den är idag. Ungefär lika länge har man pratat om sociala medier-döden, Facebookdöden och nu på senare år även Snapchatdöden. Och i veckan har naturligtvis den här artikeln fått stor spridning:

https://medium.com/futuresin/2018-is-the-end-of-social-media-as-we-know-it-1e5658f41a5

Och även om jag inte håller med om artikeln så har den vissa poänger. För sociala medier är på väg att dö. Sett ur vissa perspektiv har det redan dött. Här är tre bevis för min tes:

 

Ingen är längre social i sociala medier

Det var minst 5 år sedan Facebook var ett socialt medium i ordets rätta bemärkelse. Så sent som 2013 var det inte alls ovanligt med kommentarer på annonser av typen ”vad gör du i mitt Facebook”. De har tyvärr försvunnit sedan länge nu… Helt enkelt för att ingen längre har känslan av Facebook som ett litet community där man delar med sig av och tar del av information, kunskap, tips, erbjudanden och inspiration. Det är tvärtom en utdöende skara som fortfarande surfar upp och ner i en feed med allt mer spam. Man har alltså ett Facebookkonto men man använder det knappast till att vara social med vänner, bredda sitt nätverk eller kolla på vad den lustiga feeden har ett erbjuda.

 

Vad är egentligen sociala medier?

Den definitionen kommer att suddas ut till förmån för nya begrepp. Om t ex Whatsapp är ett socialt medium är väl i så fall sms också det? Om Facebook samtidigt INTE är ett socialt medium vad är det då?Jag har ett förslag här: internet. Facebook är i praktiken bara ett nätverk som kopplar ihop väldigt många saker på internet. Precis ganska exakt som Google. Om du äger ett Facebookkonto och är inne på hemsida X kan en annonsör rikta annonser till dig. Så långt all good. Men de annonserna behöver inte ens visas på Facebook. Är det då social marketing fortfarande?

 

Förtroendet

Jag tror inte, som i artikeln,  att folk nu flyr sociala plattformar för de tappat förtroendet för dem. Så nobla intentioner har inte folk som är nyfikna på vad deras ex gör nu för tiden och bara vill kolla lite på det. Men däremot får man ändå säga att det här att du är more likely to click för att flera av dina vänner gjort det. Jag menar, really? 40% av min vänlista vet jag helt ärligt inte ens vilka de är! Vem minns nån man connectade med på en fest på Grevgatan en lördag 2008? Eller en före detta kille till en gammal lagkamrat som dessutom gift sig och bytt namn? Är jag more likely att ”göra som Johan” då och klicka på den här monster energidryck-posten”? I think not. Det liknar mer en tidning! Ett Aftonbladet söndag i digitalt format med ett mishmash av lite gulliga marsvin, Marie Serneholts bebisbesked och recept på nya trendmaten. Själva grundidéen med social marketing var ju att du som användare blir mer påverkad av dina vänner än av annonsörer och mediehus. Men det är knappast längre relevant.

 

Slutsatsen måste bli:  sociala medier ÄR verkligen dött. Men glöm aldrig bort att det har levat och förändrat oss för alltid. Det blir aldrig aldrig som förr, oavsett hur många tonåringar som nu flyr Snapchat eller vad det nu kan vara för skräckrubriker just den här veckan.

 

 

 

 

Sluta bygga kanal!

Det finns idag en rad varumärken som byggt upp hela sin business, inklusive sin försäljning via Instagram. Det tycker jag borde vara otroligt inspirerande för alla varumärken som inte får merparten av sin försäljning från sociala kanaler. Eller, till hälften inspirerande och till hälften otroligt frustrerande. Här är tre grundpelare för att komma igång och sedermera lyckas.

 

Mät och använd mätet

Grejen med att mäta digitalt och överhuvudtaget annonsera digitalt är ju att använda mätningen hela tiden. Det vill säga inte först göra, sen få lite siffror i ett excel eller ännu värre – en PPT – och baserat på den fatta beslut om nästa stora kampanj, eller krasst konstatera att TV fortfarande driver mest, eller vad det nu kan vara. Nej, att använda mätningen innebär att i realtid agera baserat på vad du får fram. Rätt uppsatt kan du t ex se aha ja det är där kunderna faller ifrån och sedan ändra det. Direkt. Inte efter 6 veckor. Nu. Du kan ju själv se att den här annonsen är tre gånger dyrare än alla andra, varför då? Bort med den. Gör det efter 4 timmar. Inte två veckor.

 

Inga silos

Många kunder vi träffar och pratar med har olika avdelningar för olika saker. Det finns lika många olika varianter som möjligheter, men en vanlig är ett gäng som jobbar med content/varumärkesbyggande och en som jobbar med försäljning och annonsering. Och det är i princip vattentäta skott däremellan dvs man tittar på olika mätvärden, delar inte rapporter mellan varandra och bryr sig kort sagt väldigt lite om den andres förhavanden. Ta en kaffe ihop i eftermiddag! Låt innehållet bereda väg för herren (sälj). Det är inte två olika saker. Var sak du lägger pengar bakom ska integreras i pusslet som ska driva din business framåt, det vill väl alla?

 

Sluta bygga kanal

Ett supertips generellt för social marketing är absolut att snegla på andra som har lyckats. Men det blir allt svårare att söka upp olika konton och därifrån kunna avgöra om någon är duktig eller inte. För det är vad som ligger bakom som avgör det. Inte antal följare, likes, comments och shares. Alla fyra CTA: s som det är allt svårare att få folk att gå med på att göra. Stirra inte på sådana mätvärden! En lyckad digital närvaro är ett intrikat system av annonser och innehåll på en rad olika plattformar. Anpassat till olika målgrupper, olika behov och olika syften.

 

Låter det svårt? Det är det. Men svaret finns i själva det ni gör dagligen. Ta den där kaffen nu med köparna på er avdelning och diskutera – vad är en like värd för oss? Vad får vi ut av den? Vad är ett klick värt? Vad får det kosta? Osv.

 

Som vanligt – lycka till! Gör mer bra grejer – sälj!

 

3 insikter om Watch för annonsörer med FOMO

Knappt har vi hunnit hämta oss från det här med IGTV innan Facebook släpper ”bomben” att Watch nu rullas ut globalt.

Jag kan hålla peppen i schack ändå, här är varför:

 

Allt annat än en gräsrotsrörelse

Facebook har det senaste åre(n)t släppt flera nya funktioner och förändringar som syftar till att få folk att titta på längre videos, och därmed få annonsörer att satsa mer på längre videos för just Facebook. Många nyheter har släppts med den riktningen. Allt ifrån midroll ads, till den där funktionen med att videon man har igång hänger med som en liten ruta när man fortsätter scrolla mm. Det är alltså inte public demand som fött fram funktionen – utan mycket mer en affärsmöjlighet eller outnyttjad möjlighet för Facebook som annonsplattform. Det är ingen bra början…

 

För enkelt att missa

Jag blir svinpeppad på nyheter som inte går att missa. Det är nämligen dem som förändrar plattformar, strategier och beteenden i grunden. Snapchats intåg i vår vardag var ju helt sjukt egentligen. En dag var det det enda man såg på displayer hos användare under 25. Alltså B A R A det. Ville man säga något till någon under 25 var det talk o the hand om en inte sa’t på Snapchat. Och kommer ni ihåg regnbågsspyan. My gad. Ice bucket challenge, personlighetstesterna, omröstningar, designade statusuppdateringar – ni fattar. Grejer som man måste bo under en sten för inte fråga sig – va är det där och också helst – men sluta nu! Det är naturligtvis lite mer komplicerat än så för de här grejerna som vanligt fôlk ser i sin feed – motsvarande sker på ”baksidan” av plattformarna med annonsformat, tillägg och förändringar i funktionalitet som skakar om priset som en veritabel börskrasch (vilket det är ju är i princip). Men det är inte en trend för att media plockar upp en release om en nyhet!

 

Ett medium ersätter aldrig ett annat

Jag tycker det är begränsande att säga att Watch skulle slå ut YouTube på något sätt. Det tror jag inte på. Däremot är det naturligtvis otroligt spännande att se vad som händer när Facebook köper upp mäktiga tv-rättigheter från över hela världen. Men även om sociala medier på alla sätt skakat om i princip hela vår verklighet har det inte tagit över efter något annat. Ett beteende har inte färdats från ett medium till ett annat – det är ett helt nytt! Vi läser ju inte tidningssidor på nätet och sitter och förstorar för att se artikeln längst ner i hörnet. Och vi sitter inte med en chipsskål i handen och väntar på att filmen ska börja. Det kommer bli något eget om det blir något värt namnet, det är jag säker på.

 

Så en kan ta det lugnt alltså. Bevaka med spänning med väldigt lite att förlora på att inte hetsa upp sig för tidigt. Men samtidigt – såklart – vara beredd på typ vad som helst.

Effekten av valaffischer

Jag körde bil igår mellan Äppelviken i Bromma och ut till Ekerö. Stor del av den sträckan är…väg. Dvs där bara bilar kör. Det är cirka 3 mil. 80% av alla lyktstolpar har en nerhasad, blöt, trasselmassa till valaffisch knutet på sig. Vi såg det till och med hända live där två hugade moderateldsjälar (får man anta) var ute och skruvade upp sagda valaffischer.

Jag blir så provocerad så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag körde förvisso bil. Med bensin så det är minst sagt att kasta sten i glashus – men snälla ni, det här pappret! Det är omöjligt att hinna uppfatta vems valaffisch det är jag förväntas stirra på när de sitter i en dikesren. Och på v ar j e lyktstolpe. Längst slussens kaj där jag går varje dag för att ta mig till jobbet sitter de så tätt att de överlappar varandra. Och en sak kan man vara ganska säker på – de hugade eldsjälarna ägnar sällan lika mycket tid efter valet till att plocka ner och återvinna de här affischerna. De brukar tvärtom sorgligt hänga kvar för att i bästa fall till slut sopas upp av sopbilen när de blivit tillräckligt blöta för att ramla av sina plastbuntband till upphägningsdon. Ni vet såna där buntband som fåglar stryps av.

Men om man bortser från det ironiska i att vi går till val efter en sommar som lämnat få oberörda när det kommer till klimat och den framtid vi går till mötes. Så undrar jag om någon gjort någon undersökning någon gång som kan påvisa någon som HELST effekt av en valaffisch längs Ekerövägen med det enstaviga budskapet ”Framåt!”.

 

Jag tror inte. Jag tror att man gör som alltid har gjort. Jag tror man känner sig trygg i att det alltid har fungerat förut, att det ”ska vara så” och andra ”det här går inte jämföra med”-argument. Jag läste en artikel igår i Aftonbladet, som noga följt utvecklingen kring hur de politiska partierna marknadsför sig i sociala medier, att SD började springa ifrån de andra partierna när de började sponsra alla sina inlägg. Att man måste sponsra inlägg är som att säga att man måste ha ett abonnemang eller kontantkort till telefonen för att den ska fungera. Att lägga upp inlägg i sociala medier organiskt är som att ha en telefon utan lina ut. Eller välj valfri liknelse till billboard i öknen (obs – jag förstår naturligtvis, och kan också se, att så gott som alla partier sponsrat inlägg, men inte alls med den strategiska inramning och efterföljande resultat som sociala plattformar medger idag).

 

Politiska partier är inte mer speciella än vilket varumärke som helst, som för länge sedan tvingats inse att reglerna för marknadsföring har förändrats. Att medielandskapet ritats om, att människors mediebeteende förändrats, att vi hämtar information från andra kanaler nu etc etc. Det provocerar mig att politiska partier inte valt ett modernare sätt att både budskapsformulera och distribuera sina budskap. Jag tycker faktiskt att det är helt otroligt.

 

 

 

3 tips inför höstens nyheter

Nu är det höst! Eller ja… jag rann till jobbet imorse i den här klimatångesttyngda värmen, men ändå! Och vi går mot en höst lika full som alla hösts med nya möjligheter i sociala medier! Nu direkt är det ju IGTV och även om man inte vet exakt vad så kan man lita på att det kommer komma minst 10 motsvarande nyheter, uppdateringar och förändringar som man ska ta ställning till. Men jag har tre knep för att slippa ”hänger jag verkligen med”-stressen. Dessa knep är försvinnande enkla!

 

Bestäm innan vad du vill uppnå

Sociala medier är inte medier för opportunister. Den tiden är förbi (om den någonsin funnits) där man har råd och lust att high-end producera material för att sedan bara lägga det på internet och hoppas att internet ska gå sönder av ren glädje (läs göra reklam viral). Inga sådana dumheter ägnar vi oss 2018. Vi bestämmer istället i föreväg vad vi ska få ut av sagda aktivitet och därmed kan vi också räkna baklänges om det är en investering som lönat sig.

Om man vill testa IGTV är det första man gör att helt enkelt definiera varför. Alltså vad är poängen och hur vet vi om testet var lyckat? Vad sitter vi med för siffror i slutändan som visar att det var värt det?

 

Ge det en ärlig chans

Om man ska kunna mäta effekt måste man göra innehåll för IGTV, inte klippa om något som egentligen är avsett för något helt annat. Resultatet kommer att utebli och det har oavsett ingenting att göra med längd, stående, liggande eller någon annan teknisk specifikation.

 

Mät för hundan rätt saker

Jo jag vet att jag sa att man ska bestämma sig innan, men det betyder inte att man ska bestämma något som är helt orimligt. Ett tydligare exempel än IGTV är att bestämma sig för att ens video på Facebook ska få jättemånga shares. Om det inte råkar vara så att den målgrupp man ska visa den för vanligtvis delar andra saker ni gör. Men fråga er också i allmänhet inför hösten – shares – vad är de bra för? Behöver jag shares? Vad är jag beredd att betala för en share? Nu är det för all del billigare än någonsin att köpa sig shares på Facebook, men blanda inte ihop den billiga penningen med succé! Billiga shares är billiga för att Facebook då söker upp personer åt dig som är extra villiga att dela många grejer. Nej, mät det som ligger i linje med vad fôlket är sugna på att göra i sociala medier, ny eller gammal plattform!

 

Med det sagt – testa nya saker! Men det är inte 2012 det här, gör det strategiskt, kostnadseffektivt och imponerande bra!

Gör något nytt!

Semester är ändå tid för att skaffa sig nya perspektiv. För att göra grandiosa planer för hösten. I mitt fall handlar det alltid om att skaffa bättre struktur. Den typen av struktur som i realiteten är helt omöjlig för den kullkastas av mitt humör jämt. Att jag inte känner för att ha samma skjorta i en vecka för att spara tid. Den typen av struktur.

 

Därför vill jag inför hösten tipsa om det totalt motsatta. Gå emot känslan av att vilja ha en struktur som ger trygghet, gör inte som du alltid har gjort, gör tvärtom något helt och hållet oväntat. Ta den där slatten budgeten och gör något som går emot vett och sans. Vänd på ordningen i en kampanj och ta (gulp) den sista filmen först, ta den största budgetposten och lägg den i den minsta och tvärtom. Köp den där idéen som man fnissar åt och ba ”haha, tänk om man skulle göra så”.

 

Vore inte det kul?

 

Nu kör vi hur som helst! Snart kommer oktoberregnet!

Ny funktion inte nytt beteende

Facebook har släppt en ”ny” funktion, som låter användarna se alla annonser från t ex ett politiskt parti. Nyheten kom redan i oktober förra året, här bl a:

http://adage.com/article/digital/facebook-drag-dark-posts-light-election/311066/

Det har varit ett verktyg det pratats om ett tag inte minst för att konkurrerande varumärken nu kan se varandras annonsering genom att bara besöka varandras Facebooksida.

Detta är naturligtvis ett led i att Facebook fått kritik för att kunna påverka val och att det inte är ett fair game att kunna rikta olika annonser mot olika målgrupper med olika budskap. Dessutom anpassade efter hur målgruppen agerar i övrigt, t ex om hens surfar mycket på abortfrågan, då kan man särskilt rikta annonser om abortfrågan mot dessa personer.

Men det där kommer inte göra någon skillnad i praktiken tyvärr. Här är tre starka skäl varför:

 

Funktionen används inte av gängse användare

Användare använder inte den typen av funktioner. Alla dessa diskussioner om algoritmerna och vad som dyker upp i våra feeder, det kan man som användare kontrollera i väldigt stor utsträckning. Man kan helt enkelt skräddarsy sin feed, blocka det man inte vill se, feeda in mer av det man VILL se och dela upp innehåll man vill se i olika feeder. Man är sin egen tidningsmakare kan man säga. Om funktionerna användes, vilket data över lång, lång tid visar att fôlk inte gör.

 

Det påverkar inte everyday life

Det påverkar därmed inte feederna överhuvudtaget. Och det är i feederna vi som användare tar del av information. Och vilken typ av information vi exponeras för styrs även fortsatt av vårt beteende, vad vi tittar på i övrigt, vad vi surfat på, vad vi väljer att engagera oss i etc. Informationen finns, vi vet det, men som användare i social medier, måste vi inte leta efter den, den finns där hela tiden. För mycket av den, för snabbt.

 

Vårt ansvar är konstant

Från Facebooks håll är det naturligtvis en viktig förändring för att motverka fake news och kanhända är det några som måste tänka sig för innan man riktar två motsägelsefulla budskap mot olika målgrupper med sk. dark ads. Men för användarna som klickar upp sina appar den här morgonen har faktagranskningen högst troligen inte ökat. Och den känsla som algoritmerna är så otroligt effektiva på att skapa – den kommer kvarstå. Testa att googla XX fråga och så ser du efter tre dagar vad du tycker är den fråga som debatteras mest just nu… Där har vi nåt som inte påverkas av att det finns annan information att tillgå genom en ny funktion.

(obs – du får nog googla något mer allmängiltigt än t ex ”abort i sverige” för det har jag testat och det inte ett smack. Men testa ’plastic island’ och you are in for a treat)

 

 

 

 

MMS senaste mätning ändå

Så igår kom en rapport från MMS. Där man inte bara ser tendenser till utan KONSTATERAR att unga personer under 26 år jämt fördelar sin totala skärmtid mellan linjär tv, streamade program och klipp och video i mobilen. Appråpå detta citat:

– Man kan konstatera att de som är under 26 år idag sprider sin tittartid relativt jämnt mellan linjär tv, streamade program och klipp och video i mobilen. Totalt sett tittar de mer och mer på tv och annat rörligt innehåll, vilket visar att de både tar till sig möjligheten att välja skärm och tar del av det stora utbudet, säger MMS vd Magnus Anshelm i en kommentar (…)

Men liksom really? Jag vet inte exakt hur den här mätningen går till, men att det är missvisande, det kan vi ändå KONSTATERA! Jag vill verkligen bli motbevisad här. Snälla berätta hur mätningen går till så jag kan jämföra med min råttan i pizzan-teori om hur tv-tittning mäts.

 

Länk här: https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/sa-star-sig-tv-mot-streamat-6921060

 

Låt oss som en annan jämförelse dra en snabb kik på 2017 års mest populära tv-program, en högst ovetenskaplig samkörning:

Länk här: https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/har-ar-2017-ars-mest-sedda-program-6891473

 

Om vi bortser från Kalle Anka & hans vänner, Melodifestivalen och nåt VM i hockey och fotboll, som knappast är indikationer på linjär tv:s framtid – på tredje plats alltså; På spåret. Vildsint populärt bland unga under 26 år. Tätt följt då av Mästarnas mästare och Skavlan och sist men inte minst Let’s Dance och Antikrundan.

Jag vet inte om jag blir provocerad eller tycker det är skrattretande. Det förstnämnda i alla fall när det här fortfarande styr mediebudgetar. Som statistik betraktat känns det som en sån där pr-undersökning man kan beställa för att få lite pr när man inte har någon nyhet. 33% av alla millennials gillar Risifrutti med björnbär mer än Risifrutti med jordgubbar, vilket tyder på at björnbär är nästa stora inredningstrend (obs inte en undersökning gjord av Risifrutti).

Om jag bara kunde förstå hur det här är möjligt at framhålla…