När himlens änglar sjunger

Eftersom jag numera bor utanför stan och inte 50 meter från Götgatans ständiga ungdomsfestival, tar jag mig numera kvällspromenader. Som är väldigt mörka och ensamma utan just Götgatans ständiga lämmeltåg. Och igår. Sjöng fåglar i solnedgången! Nej, men jag svimmade nästan! Det ljudet alltså. Jag ville lägga mig ner i en skogsdunge och blicka mot trädtopparna. Jag tänkte. För mig själv. Att nu sjunger himlens änglar. För mig. Det är det vackraste jag vet med fåglar som sjunger.

 

Två vårkampanjer jag vill uppmärksamma med anledning av min rörelse runt sagda fågelsång. Acne Studios nya kampanj. Ja, jag förstår att den knappast har haft mina associationer framför ögonen när den skapats, men jag slungas direkt tillbaka till den där första skoldagen när man fick ha. Jeansjacka. Och basketskor som det hette innan man visste att Converse tillverkade sådana. Man fick också ha sådan där hiskeligt ful vindjacka i någon pastellig färg (80-talist javisst). Och kanske kjol med tunna strumpor. Tänk rullgrus och grannar som sopar sina infarter med hård kvast. Ljudet av vår. Men det största här. Är ju ljuset. Som en påskafton. Bra Acne! Tror jag. Ingen verkar dela det här med mig så jag kanske bara blivit blödig på sistone.

 

Av nästan samma skäl älskar jag också den här Electric-kampanjen för VW som jag inte ens vet om den är ny? Men väljer som vilken konsument som helst att totalt ignorera det eftersom jag exponerades för den nu. Förutom att jag tycker den är välgjord och cool och modern och ligger i tiden så tänker jag på att åka nedsänkt Volvo 240 och äta 50/50-klubbor i baksätet. Jag tänker på Sméfestivalen i Karlskoga och kyliga vårdagar i utomhuskorridoren mellan slöjdsalen och hemsalen på Stora Vallaskolan. När kan det ha varit? 1995? Maj gad…

https://www.youtube.com/watch?v=bZSysAzWiDU

Tillbaka till kampanjen, för elbil då antar jag (ej researchat). Ändå tight text för ämnet:

Out of control

When I turn my power on

I will go electric

Electric

 

Jag tänker också att den här typen av innehåll faktiskt är höganpassat för distribution 2019. Det är välgjort utan att vara dumreklam av typen ”köp mer brädor eftersom den här familjepappan är så rolig på tv”. Vem som helst kan se att man kan ”ta ut det på många sätt”. Har av den anledningen valt att inte grotta ner mig i hur den tagits ut. Konstaterar dock att jag tyvärr exponerades för den enbart i egenskap av mitt jobb (länk till byråns hemsida via intern inspirationssida). Men jag gillar ändå så skit samma i det.

 

Skicka fler vårkampanjer! Jag är öppen som ett utskänkningstillstånd för alla intryck och påminnelser om vår. Tydligen.