Färdigskrivna åsikter om min blogg

Jag läste precis en artikel om ett nytt socialt nätverk som heter Vero. Och som utmanar de stora jättarna genom att erbjuda en plattform utan algoritmer och framför allt utan reklam. Den heter också true social för att betona att det här är sociala medier på riktigt. Där ”på riktigt” i korthet verkar betyda att det inte finns några annonser som stör.

Men skit i det nu – det var verkligen inte det här Vero som gjorde mig upphetsad med den här artikeln (i Forbes btw) utan att Forbes erbjuder färdigskrivna tweets om sina artiklar. Och inte sådär som det alltid blir när artikeln citeras med rubrik, ni vet såhär:

Nejnej, det här är en färdigskriven kommentar om artikeln, och jag dessutom kan välja på två olika:

 

 

Det säger så oerhört mycket om vår tid att jag vet inte var jag ska börja…

 

Här är två förslag på hur ni kan dela min blogg i sociala medier:

Emma Blom är lika genial som vanligt i sitt senaste blogginlägg på Dagens Media

Emma Blom – otroligt skarpsynt!

 

Inte? Ok ra…

 

 

//